torsdag 18 juni 2009


Jag viskar "snälla hjälp mig", men ingen hör....

MIna tårar rinner,och de lilla hopp jag haft försvinner....Demonerna skriker,jag är deras,de bestämmer..Utan dom,är jag ingen.Med dom är jag deprimerad och sårad.DE matar mig med ångest,de är deras näring.men jag vill inte ha nån näring,jag vill tyna bort från helvetet.Mina tårar rinner,och de lilla hopp jag haft försvinner..
***

Vem är jag,jo hon som blev förstörd, bestulen på sitt eget liv.Flickan som ingen förstår,hon där, hon som e så konstig.Vem är jag,hon som utnyttjades,som dom sparkade på, när hon redan låg ner.,Alla hårda ord, ekar fortfarande i hennes huvud.Vem är jag,hon som är så rädd, hon som alltid blir övergiven,hon ingen kan älska,hon som alla flyr från.Vem är jag,hon
som inte vågade leva,inte lita på någon.Som alltid va ensam.Vem är jag,hon som gråter och skriker om natten,hon som inte står ut,hon dom fick spänna fast.Vem är jag,jo,jag är hon som
ingen ser,jag är hon som flyr..

***

Vad händer? Vad sker med mitt liv?Jag sitter här,fattar ingenting.Lever jag?Finns jag?Vad händer? vad sker i min kropp?Hjärtat slår så hårt,ångesten äter mig innifrån.Kroppen strejkar,säger nej.Vad händer? Vad sker i mina innersta tankar?Är jag värd din hjälp?Kan jag bli bra?Kan jag vinna över den destruktiva kraften?

***

Jag lyssnar på dig,jag ser din smärta.Jag hör dina berättelser.Jag tar dig lilla vän på allvar.Jag ser dig, och din smärta.Lyssnar på dig.Ser dina tårar som rinner.Tröstar dig när minnena kommer ifatt.Jag blundar inte,jag ser dig för den du är.Inte för de som hänt.Du bär ingen skuld till de fruktansvärda.Till de mörka och de hemska.Jag vet att du skäms lilla vän.Att det är jobbigt att bara står ut.Men jag ser dig,tar dig på allvar.Jag vet att det gör så ont,att du bara vill skada dig själv för att stå ut.Jag tillåter inte dig att fara mer illa.Du har redan fått lida så.Jag vet att de är svårt att gråta,att tillåta sig själv det.Men hos mig är du trygg lilla vän.Här kan du gråta hur mycket du vill.Jag hör dina skrik,jag hör dina rop.Jag ser dig lilla vän.Det ska inte få hända mer.Hos mig är du trygg.Ingen ska mer få göra dig illa.Inegn har rättatt använda din kropp.Inegn har rätt att göra dig så illa.Du , lilla vän.Tillsammans är vi starka.Tillsammans kan vi klara oss ur det här..Tillsammans lilla vän

***

Visst kan jag säga att flickan mår bra,att hon är lycklig och glad.Visst kan jag ljuga för dig,om det känns bättre för dig.Visst kan jag säga att flickan älskar livet,att hon inte gör något destruktivt meratt hon har slutat att skära sig.Visst kan jag ljuga för dig,om det känns bättre för dig.Visst kan jag säga att flickan äter som hon ska,att hon inte svälter sig eller spyr upp de lilla minsta.Visst kan jag ljuga för dig,om det känns bättre för dig.Visst kan jag säga att flickan inte dricker någon sprit,drogar eller tar tabletter.Visst kan jag ljuga för dig,om det känns bättre för dig.men kom ihåg det på min begravning, när du viskar till mig,VARFÖR??

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar